پادکست های رادیو موازی

برای همه ما پیش آمده که گاهی سوالات عمیقی برایمان ایجاد شده اما موفق به پاسخ دادن به این سوالات نشدیم. سوالاتی که از جنس فلسفه هستند. مثلاً زمانی که در حال مطالعه فیزیک هستیم و قوانین نیوتن را از بر می‌کنیم برایمان این سوال مطرح می‌شود که این قوانین از کجا آمده‌اند؟ ماهیت آن‌ها چیست؟ آیا این قوانین تغییر پذیرند؟ و سوالاتی از این دست. و یا زمانی که بحث تکامل پیش می‌آید، ممکن است که فکر کنید اگر موجودات از یک یا چند موجود اولیه با فرآیند تکامل به این تنوع از موجودات و وجود انسان رسیده‌اند نقش خداوند در این میان چیست؟ یا سوالاتی دربارۀ ماهیت علم مثل اینکه آیا ما قادر هستیم تمام مسائل علم را حل کنیم؟

اگر شما هم این سوالات را داشته‌اید و پاسخی برایشان پیدا نکرده‌اید ناامید نشوید. دانشمندان و فیلسوفان هم مدت‌هاست به این سوالات فکر کرده‌اند اما هنوز هم توافق و پاسخ قطعی‌ای بر سر این مسائل ندارند. هدف ما در پادکست موازی دست گذاشتن روی این سوالات عمیق و بنیادین است. قطعاً ما هم در پی پاسخ دادن به این مسائل نیستیم اما تلاش می‌کنیم تا حد ممکن این سوالات را روشن‌تر کنیم و به جواب آن‌ها نزدیک‌تر شویم.

در هر فصل از پادکست موازی ما به سراغ یک کتاب می‌رویم و در هر اپیزود برداشت‌مان از هر فصل کتاب را می‌گوییم. در فصل اول ما به سراغ کتاب سیارۀ خداوند نوشته اوون گینگریچ رفتیم. در فصل دوم کتاب پایان عصر اکتشاف نوشته آقای راسل استنارد را انتخاب کردیم.

در این صفحه لینک هر اپیزود در اپلیکیشن‌های پادگیر آمده است. همچنین متن کامل هر قسمت را نیز می‌توانید در این صفحه مطالعه کنید.

فهرست